Yvette goes Australia

Brisbane to Rainbow beach

Heej allemaal, Dit is de eerste keer dat ik iets op mijn blog post sinds dat ik ben aangekomen in Australië. Ik zal eerst iets over mijn reis ernaartoe vertellen. Op dinsdag avond werd ik afgezet op Schiphol mijn vlucht van 21:40 te halen. Eerst werd mijn back-upschijf gewogen bij de bagageband(14 kg!!). Toen door de douane en dan sta je er alleen voor. Dus ik boardde voor het vliegtuig naar Dubai, waar mijn eerste tussenstop was. Ik vloog met Emirates en kreeg veel te veel eten in het vliegtuig. Als je wordt vetgemest weet je wel... En je beweegt ook nog eens niet. In het vliegtuig had ik lekker een Windowseat dus ik was al bij. Toen bleek dat er niemand in de twee andere stoelen naast mij zat. De vlucht naar Dubai duurde zo'n 7 uur en daarvan heb ik misschien 4 uur geslapen. Om 6:00 in de ochtend was ik geland in Dubai, de hele airport was under construction, best wel jammer dus. Het was vroeg in de ochtend al 43 graden buiten en de lucht voelde heel erg vochtig. Toen ik in mijn volgende vliegtuig stapte naar Australië had ik nog 14 uur te gaan die ik heb gevuld met het kijken van films. In brisbane werd ik opgehaald door een Airportgreeter en maar m'n hostel gebracht. Het hostel was best luxe, ze hadden mooie douches enzo, en ze hadden er ook erg lekker banana-raspberry-pear bread! Er was een trivia quiz die we hadden verloren na 4 keer gelijk hadden gespeeld. Jammer, geen flesje wijn haha. Na 1 dag in brisbane gingen we naar rainbow beach. Een leuk heel klein stadje met een mooi strandje en 1 mainstreet. Hier ben ik nu voor 3 dagen en morgen ochtend ga ik opweg naar de trainingskamp in goomeri. Dat is ongeveer 2 uur hier vandaan. Dat is voor Australische begrippen niet ver weg. Ik ben naar het strand geweest en ik ben nu al bruin. De zon is hier zo fel!hier in het stadje zitten er gewoon mooie papagaaien op de elektriciteitskabels en er zijn duiven met grappige hanenkammen. Vandaag heb ik de Free walking tour gedaan. We liepen naar de Sandy blow, het is 25 minuten lopen vanuit het hostel. Het is zo mooi daar. Het is een soort gele zandheuvel als je ernaar kijkt maar als je erin staat dan is het een soort vallei met uitzicht op de zeezijde en landinwaarts. Daar hebben we gesandsurft en boemerang gegooid. Er waren een paar Australische locale waar we mee hebben gekletst. We liepen terug met hun naar de parkeerplaats en we zijn met 7 personen in hun Pick up truck gepropt zodat we miet weer 25 min naar het hostel hoefden te lopen. Ze waren echt zo grappig en aardig. Net zoals alle mensen die je in hostels ontmoet :) We hebben wat gegeten en gedronken en ik heb met thuis geskypet. Nu is er in het hostel een bandje aan het spelen en we spelen veel pool. Morgen ga ik dus naar goomeri voor de farmtraining, hopelijk heb ik daar ook WiFi..

Reacties

Reacties

Rienkje

Wow Yvette, lijkt me super daar !! Zo knap dat je dit ff doet in je eentje. Ben benieuwd naar je foto's. Max is jarig vandaag en ze zijn weer naar school. Vanmiddag hebben we feest ! Veeee plezier en groetjes!

Gerrit kruk

Heeeee leuk dat je er bent , wij zijn net thuis en jij bent net daar
Nou zo te zien heb je de smaak al te pakken en dat is maar goed ook , je moet er vol van genieten
Neem een lekkere 4 xxxx en ga lang uit op het witte zand zonnen bakken mmmmmm voor je cowgirl moet gaan zijn want dan is het even over met rust
Hihaaaa ha ha nou we zijn benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen en huuuuuuu heb je al een cowboy hoed

Corina van Arkel

Fijn dat je veilig bent aangekomen op de plaats van bestemming! Nu maar hopen dat je in het vliegtuig niet teveel bent aangekomen :-)
Als ik het allemaal zo lees heb je het prima daar.
En een duif met een hanenkam, hihi
Vruchtenbrood, jammie.
Hou ons maar lekker op de hoogte en genie van dit mooie avontuur! X
Liefs Corina

Marianne en Henny

Als ouder is het heel leuk dat je zoveel kunt lezen en ziet wat je dochter heeft beleefd. Leuk Yvy, geniet er van! We hopen dat je een goede boerderij vindt waar je veel met paarden kunt werken! We kijken uit naar het volgende reisverhaal. Liefs van ons beiden.

Jeffrey

Hoi Yvet!,

Kick dat je nu aan de andere kant van deze aardkloot zit xD.

Heel veel plezier toegewenst en we horen nog wel van je ;). gr Jeffrey (en van de rest van de groep :))

Hannie en Jan van Kranenburg

Ik vind het erg leuk om je te volgen en foto s te zien al ben ik wat laat begonnen met naar je berichten te kijken beter laat dan niet. Wij wensen je veel plezier in deze compleet voor jou nieuwe omgeving.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active