Yvette goes Australia

Trainings farm

Het is niet zo lang geleden dat ik m'n vorige verhaal heb geschreven, maar ik ga weer aan de slag nu ik de kans krijg en WiFi heb :) Inmiddels is de farmtraining achter de rug... De visitoz groep telde 18 mensen dus werden we opgesplitst in 2 groepen. 1 groep bleef na de lunch op de springbrookfarm, dat is een kleine boerderijwerk speciaal ingericht voor het trainen van backpackers. De tweede groep waar ik in zat ging naar een echte boederij. Dus dit was het echte werk. De boederij was een paarden boederij en de baas was Justin. Een echte Australische outback boer denk ik. Hij schold heel veel tegen mensen en paarden haha. De eerste dag was het gelijk raak, we laadden 12 paarden in de trailer met goosnek (huisje om te slapen) en we reden naar een andere property van Justin 2 uur rijden naar het zuidwesten. Om 9:30 am dronk Justin al een biertje achter het stuur en gaf ons een zak maltesers. We zaten dus met 4 meiden en Justin in een echte ozzie roadtrain en hij is zo grappig. Die dag gingen we veedrijven, en slapen in een van zijn huizen op zijn property, hij heeft er 5 ofzo. Om een uurtje of 11 zadelden we op en gingen we de koeien maar verzamelen. Er was ongeveer 2500 heads of cattle dus we moesten door werken. Na ze te hebben gevonden moesten we ze scheiden op eigenaar in de rondje met hekken dat de pond heet. Je stond dus in die cirkel en moest de goede hekken openen terwijl die koeien levensgevaarlijk snel op je af komen rennen. Dan hebben we ze gebrandmerkt, earplug in gedaan en gewogen. Dit dan 2 dagen lang. Toen we weer terug waren konden we het op de farm wat rustiger aan doen. We dronken een 4X en gingen relaxen. Justin en Kevin (werkenemer) moesten die avond gaan omdat er de volgende dag een polocrosse game was. Dit weekend was namelijk het laatste weekend Van het polocrosse seizoen. Justin en zijn vrouw en kinderen spelen allemaal op hoog niveau, ze spelen voor de staat Queensland. Het was jammer dat ze eerder weg gingen dan wij. De volgende dag hebben we nog wat quad gereden, motor gereden over het land. Tussen alle bomen en struiken over de heuvels.. Zeg maar gerust bergen eigenlijk. We zijn nog naar de boerderij van familie gegaan en daar kregen we heerlijke lunch. De job die ik nu heb is precies wat ik eigenlijk wilde voordat ik naar australie ging. Als je wilt weten waar ik werk Google: John Kelly newhaven park stud. Ze fokken en verkopen paarden voor heel veel geld. Hij is een van de belangrijkste troughbread studs in Australië. Ik ben aangenomen als groom en sales assistent. Hij zei dat ik ook met z'n eigen dierenarts moest werken dus dat lijkt me ook erg leuk. Een andere jongen uit m'n groep blijkt ook naar hem te gaan voor werk, hij heet corey, alleen hij gaat niet met paarden werken en ik wel. M'n werktijden zijn best goed, ik ket werken van 6:00-12:00 en dan van 13:00 tot 15:00. Nu ben ik in Brisbane op weg naar m'n nieuwe werkgever, corey, Arjan en Philip en ik zitten in en pub omdat we 3 uur moeten wachten op de volgende bus. Morgen komen we aan in Sydney en zullen daar een beetje gaan rondlijken, de Sydney opera house ofcourse en de harbour bridge. 1 nachtje in een hostel en dan worden we door John Kelly opgehaald nadat we de bus naar yass hebben gepakt. Ik woon dan bij John Kelly op de property in een huis met een paar andere werknemers. Ik woon dan in boorowa, yaaaay. Nu ben ik in Queensland, the sunshine State. Maar boorowa ligt in new south Wales en daar is het nu een stukje kouden helaas. Maar de Australische winter is zo slecht nog niet en sinds een paar dagen is het al lente. De zomer komt eraan dus dat is topper i reckon :)

Reacties

Reacties

Gerrit

Hee leuk om te zien dat je het daar naar de zin hebt
Ben ooit ook in Queensland geweest in de stad Mackay weet niet of ik het nu goed schrijf weet wel dat het er erg mooi was en toen erg warm
Ik zie dat je de 4x gevonden hebt , 6 pak s denk nou zou zeggen geniet er van
Ook van de zuig nap kikker daar en volgens mijn is het suikerriet afbrand tijd , dan steken ze de velden in de hens
Echt top land
En gaaf dat je leuk werk naar je zin hebt daar , dan wou ik dat ik zo jong was als jullie zodat ik ook zoiets gaafs kon doen
Nou werk ze en tot volgende verhaal

Corina

Nou, fantastisch dat het precies is wat je wilde; werken met paarden
Echt zo grappig om te lezen hoe makkelijk je met dieren omgaat. Koeien die op je af komen gerend, even brandmerken. Ieuw, ik moet er niet aan denken, maar jij bent helemaal in je element. Geniet van je avontuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active