Yvette goes Australia

Summertime

Hee allemaal het is een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven maar dat komt omdat ik nu nog steeds op dezelfde plek werk. Ik werk nu al 2 maanden op newhaven park om race paarden te fokken maar de laatste twee weken werk ik op de andere boederij van John; ballymena. De yearlings zijn nu vanuit de wei allemaal in de box gekomen dus dat is een hoop werk.. Sochtends voeren we ze en maken we de stallen schoon, dan worden ze van top top teen geborsteld en de manen worden gevlochten. Maar de paardjes zijn nog zo jong dat je af en toe wel moet oppassen omdat ze soms schrikken van kleine dingen. Ik woon nu in een groot huis met een australisch meisje maar als de huizen op ballymena klaar zijn ga ik daar wonen. Kan je het je voorstellen een heel nieuwe mooi huisje met allemaal luxe spulletjes erin :) ik zal daar ook weer met een Australisch meisje wonen alleen een ander meisje dan nu.

Maar het belangrijkste van alles is dat over een kleine twee maanden het alweer kerstmis is. Dan hebben we een bbq en grote lunch die John organiseert. Boxing day, de dag na kerst gaan we alweer naar de grote magic millions racepaarden sales in de goldcoast. Alle 39 yearlings gaan op verschillende trucks daarheen en wij moeten ook mee op de trucks. Het zal dan heel erg warm zijn omdat het dan hartje zomer is. Nu is het al erg heet het is elke dag tussen de 28 en 37 graden. dus op de sales is alles fancy en luxe wij gaan twee grote weken daarheen. We slapen in een mooi appartement aan de kust. We krijgen mooie bedrijfskleding aan en ik zal er wel een groot verhaal over schrijven. Nadat de sales zijn gestopt in midden januari ben ik van plan nog anderhalve maand hier voor John te werken en daarna ga ik terug naar Queensland. ik zal begin maart gaan gaan werken voor Justin, de farmer waar ik al een week ben geweest met het programma van visitoz. Ik had daar m'n boederij training gehad en dit weekend belde ik hem op om te vragen of ik kon komen werken, en dat kan dus :) yaaaay!! Hier ben ik erg blij mee omdat het weer heel ander werk is dan dat ik nu aan het doen ben.Justin doet heel veel veedrijven en dat soort dingen. Veedrijven terwijl je op het paard zit en dat dan voor een paar dagen lang. Ook speelt hij en de hele familie polocrosse, ze spelen allemaal voor de state of queensland dus dat is heel hoog niveau. Als ik daar dan werk zal hij mij ook polocrosse leren spelen. De timing is goed want in maart start ook het polocrosse seizoen. Het is een combinatie van paarden polo en lacrosse. Hij gaat bijna elk weekend met de paarden in de truck naar ren polocrosse wedstrijd ergens in australie. Soms kan dat dus erg ver rijden zijn.

Hier in australie is de natuur trouwens zo mooi je komt heel erg veel Kangaroos en wallabys tegen. Maar hier zitten ook genoeg schildpadden en opossums en vossen en heel veel slangen. Deze week alleen al ben ik 3 slagen tegengekomen waarvan we er 1 hebben onthoofd haha, we kunnen ze hier niet gebruiken omdat ze dure racepaarden bijten. En btw ik heb de grootste spin everrr gezien hij was ongeveer 12 cm met een dik lijf en dikke harige poten. Hij zat onder mijn schoen en toen heb ik hem platgestampt.

dit was weer een vrij weekend voor mij en donderdag hebben we Lonay haar verjaardag gevierd met een heel zeldzaam etentje in het dorpje. Gister zijn roisin en Vanessa en ik naar de local cowra picnic races gegaan en dat was heel erg leuk. iedereen was zo mooi aangekleed. Daarna zijn we naar de pub geweest met de hele vriendengroep en we had a great time :)

Reacties

Reacties

Corina

Jij bent daar op goed op je plaats. Gaaf hoor! Maarre..... Slangen onthoofden en grote spinnen platstampen? Ieuw..
Veel plezier nog met alle dingen die er aan zitten te komen.
Grtjsss

Ellen van der put

leuk verhaal weer. Je hebt het er goed naar je zin ;)

Gerrit

Zo dan jullie hebben het goed daar
Ook dat mooie weer , das beter dan hier , vandaag en gisteren was het mooi weer maar het gaat richting de winter brrrrrr koud vooral s nacht s is het al fris zat
Volgens mijn vliegt de tijd daar bij jullie , nou je hebt groot gelijk om daar lekker van tegenieten , echt gaaf
O heb je al een paar stranden bekeken met een groot grasveld erbij met de hond snoepy ergens vlak bij Queensland , ja meer herinner ik me er niet van dus ja
Nou alvast veel plezier met de verkoop van de kleine paardjes daar en tot je volgende verhaal

Marianne

Yvette, jouw verhaal leest als een spannende avonturen roman vol wendingen en leuke belevenissen. Ik vind het knap dat je zo gemakkelijk omgaat met slangen en levensgrote harige spinnen. Hard werken doe je met plezier: leuke kleine paardjes, een vriendengroep en een warm klimaat.... Ja, dat is het wel. Nog veel plezier bij John op de farm. Wat heb je leuke vooruitzichten! Gefeliciteerd vast met je nieuwe werkplek bij Justin. Dan wordt je veedrijver. Wat is de localname voor een Cow-girl? veel liefs

Janie

Zo je verhaal te lezen heb je het prima naar je zin. Leuk hoor!Veel plezier nog. groetjes

Hannie van Kranenburg

Wat fantastisch voor je dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je tegen die hitte kan, je kan er niet bij gaan luieren. Leuk dat je cowgirl wordt dat zal wel spannend gaan worden om de beesten bij elkaar te houden. Wat een avonturen. Groetjes van ons allen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active