Yvette goes Australia

Christmas time down under

Hey allemaal!

Iedereen (misschien wat laat) een very merry christmas gewenst en natuurlijk ook een happy new year!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen.. Maar goed er is niet zo heel erg veel gebeurd in de tussentijd. Slavik onze oekraiense tuinman is terug naar oekraine naar zijn verloofde na 10 maanden newhaven park. Hij gaf een afscheids feestje waar we een schaap, de we zelf hebben gevangen in turkey nest paddock, gebarbequed! En slavik heeft zelf het schaap geslacht en voor een paar dagen laten hangen enzo.. Ik weet niet precies hoe dat gaat maar de bedoeling ervan was dat hiji het zelf heeft bereid. Dus iedereen ging naar zijn afscheids feestje en het was een leuke avond. Het weekend daarop was ik vrij. En ja, je geniet echt wel van je vrije weekend na 12 dagen ploeteren onder de ausisie zon.

Vanessa, Roisin, twee dutchies en ik besloten om te gaan roadtrippen naar tadaaa: Batemans Bay. We hadden van een colega gehoord dat het leuk en toeristisch was en dat je daar savonds ook uit kon gaan. Dus wij komen daar aan in batemans bay op vrijdagavond 9 uur, een paar uur later dan gepland omdat we moesten overwerken voor de zoveelste keer. (dat is farmers life he..) en het regent bakstenen. Dus after 6 uur rijden in een warme stoomende auto door de hitte en luchtvochtigheid was ik moe. Na het inchecken voor ons apartement ben ik na te hebben genoten van Super amazing super fast wifi gaan slapen. De rest vann de groep ging batemans uitgaans leven verkennen.. Dat was zinloos want dat is er niet. Helaas pindakaas. De volgende ochtend brekkie en shoppen maar! Het is zo fijn om in de geciviliseerde wereld te zijn. In de arvo (middag) lekker lunch gehad in een of ander leuk tentje en daarna nog eens een overheerlijk gebakje gegeten met warme choco. Het klinkt misschien gek omdat het zomer is, warme choco, maar het regende die dag ook dus vandaar. En 's avonds zijn we naar de Hunger Games mockingjay part 1 gegeest in een schattige mini bioscoop waar een zaal onegveer 30 stoeltjes bevat. Awsome! Mijn enige droom is om nu nog in januari naar de Hobbit deel 3 te gaan. Tea(dinner) in een fancy vis restaurant waar ik alleen potatoe wedges heb besteld en daarna naar de pub. Daar hebben we natuurlijk weer een of andere mafkees ontmoet vanuit alle 14 mensen including ons die uberhaupt in de pub waren. Hij woonde in batemans bay en was chef en accoutant en visa goochelaar en blablabla wie weet wat nog meer en was in het bezit van een prachtige oester farm 2 minuten lopen vanaf de pub. Hij stond erop dat we op zijn boot kwamen met zn allen en weet ik veel. Omdat het regende (en hij lichtelijk zeer dronken was) hebben we vriendelijk bedankt en zijn we terug gelopen naar het apartement. Tot zover Batemans. Bay.

Voor kestmis hebben we met alle werknemers van Newhaven Park een secret santa gedaan. Weetje wel; je trekt iemands naam uit een pot met lootjes en koopt een kerst cadeautje voor die persoon. Hierdoor kreeg toch iedereen een kerstcadeu ookal had je dus geen pakketje van thuis ontvangen. Ik heb een coole kerstkaart gekregen van paps en mams :)

Dus kerstmis hier in australie is heel erg warm zo'n 34 graden vandaag. John mijn baas geeft elk jaar een christmas party voor het personeel, kosten nog moiete gespaard. Iedereen was mooi aangekleed (schone kleren is al heel wat op een boederij). Maar ik had wat leuks geshopt; een skort blijkbaar. Een skirt van voren en shorts van achteren, heel cool en in de mode nu. Ondertussen heb ik zulke bruine benen dat ik een witte skort aan kan haha! Maar goed he, kerstfeestje was erg leuk want John had veel drankjes en lekker eten. Hij had als snacks onder andere een mega kaasplank! Wooow dat was lekker zeg, speciaal omdat kaas heeel erg duur is en ik het dus niet elk supermarkt bezoek koop. En als toetje : in chocolade gedoopte aardbeien!!! Top feestje dus.

Op christmas day nodigde John ons uit voor drankjes smiddags na het nodige paardjes voeren en stallen schoonmaken. Wij komen bij hem thuis aan en hij geeft alle meiden zooo veel champagne en toastjes en nootjes en jummie. Alles was natuurlijk veel te duur om zelf te kunnen veroorloven dus hebben we er maar goed van genoten. Nadat John ons allemaal dronken had zijn we naar huis gegaan om een uurtje later weer aan het werk te gaan. Gelukkig maar voor een uurtje.

Nog maar 1 maandje hier op Newhaven en dan ga ik opweg naar een vriend in Sydney.. En vanuit Sydney pak ik het vliegtuig naar McKay waar mijn volgende baantje op een bio farm op mij zit te wachten. Ik neem alleen wel even een weekje ofzo vakantie tussendoor. McKay ligt vlakbij ,voor aussie begrippen, de whitsunday eilanden waar ik graag naartoe wilde, dus dat is grand. Nu ga ik Big Bang theory kijken want het begint zo en ik ben ondertussen verslaafd aan die serie :)

Cheeers!!

Reacties

Reacties

Gerrit

Hee leuk zo jo daar in dat mega land
Lekker weer ook , beter dan bij ons want wij hebben hier ook die regen maar niet die 35 graad erbij
We zien wel dat je goed bezig bent daar en dat het ondanks je zo ver weg bent van je fam
Daar ook wel een leuke kerst was/is
Wij zelf hebben gisteren avond wat spelletjes gedaan met kleine kadootje s enzo , wat ook erg gezellig was
Nu allemaal steaks kerst ontbijt en bij komen van het eten en drinken van gisteren
Michael heeft in ieder geval een bier bijbel gehad dus die horen we ff niet meer
Nou voor nu groetjes uit Holland

Hannie van Kranenburg

Wij hebben de kinderen tweede kerstdag op bezoek gehad. Oudejaarsdag gaan we met z"n allen naar Arjan en gaan er ook een nachtje slapen. Gezellig allemaal. We wensen je een fijne jaarwisseling toe en ook een lekker weekje vakantie dat heb je dik verdiend als ik het allemaal zo lees. Groetjes van allemaal en veel plezier!

Henny en Marianne

Hay Yfje, Happy New Year!! Bedankt voor het mooie blogg. We genieten van jouw humoristische verhalen. Vooral over dat schaap, jij als verstokte veggy. Jij weet goed dat als je ergens wilt rondkijken, je er lang voor moet rijden. Voor de Sales mag je lekker heen en terug vliegen! Dan kom je frisser aan. Liefs paps en mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active